Liikeidea

Maailman ensimmäinen ristikko julkaistiin New York Worldissa joulukuussa 1913 eli näitä uudistettuja sivuja avatessa lähes tasan sata vuotta sitten. Ensimmäinen suomalainen sanaristikko näki päivänvalon vuonna 1925 ja ensimmäinen kuvaristikko vuonna 1955. Ristikoiden suurin kehitys on tapahtunut viimeisimpinä vuosikymmeninä. Sanaris Oy on kulkenut kehityksen kärjessä ja on ottanut välillä jopa vetäjän tehtävän. Ristikko voi sopia uskomattoman moneen paikkaan ja tarkoitukseen. Olemme olleet mukana tekemässä niitä kaikenlaisten lehtien lisäksi televisioon, radioon, nettiin, mobiiliin, esitteisiin, postikortteihin, yleisötilaisuuksiin, kilpailuihin, messuille, vaalikampanjoihin, monenlaisiin juhliin ja jopa puhelinluetteloihin. Lähes poikkeuksetta ristikko on saatu istumaan näihin tilanteisiin saumattomasti.

Sanaris Oy:n tärkein päämäärä on täyttää tilaajan toiveet ja tarjota kyseisen lehden tai tapahtuman kohderyhmälle mukava ratkontakokemus. Ei ristikon tarvitse olla vaikea, että siitä saa ahaa-elämyksiä, hyvin laadittu helpohko ristikko tekee tehtävänsä jo sellaisenaan.

Laadimme ristikot yksilöllisesti niin, että sanasto, kuvat ja koko ulkoasu istuvat halutussa määrin lehden sisältöön ja aihepiiriin. Lähes jokaisesta ristikosta huomaa heti, että se on tehty juuri tähän lehteen. Myös tehtävien vaikeusasteen sovitamme toivomusten mukaan. Kiinnitämme erityisesti huomiota laatijoiden ja piirtäjien ammattitaitoon.